Temposu, arzusu, teorisi yerli yerinde bir Beşiktaş izledik ilk yarıda. Lugano’yu kalesinden olabildiğince uzak tutarken atak yapmak ya da yenileme konusunda gelişen bir takım görünümündeydi. Bazı pas tercihleriyle rakip savunmacılar ve mesafelerin ayarlanması konusundaki ayrıntıların halledilememesi devreyi tek golle kapatmalarındaki önemli etkenlerdi. Gedson ile Al Musrati’nin ördüğü duvar hem savunma yapısında hem de hücumun örgütlenmesinde belirleyici. Semih’in gücünü öne çıkardığı anların gösterisi ise izlenirlik açısından yüksek ancak verimlilik açısından düşüktü. Ters kanattaki Rashica’ya ise top indirmekte güçlük çekti Beşiktaş. Haliyle Semih/Rafa/İmmobile üçlüsünü savunmak rakip açısından güç olsa da mümkün olabildi. Peki gol? Gedson uzun uzun anlattı Masuaku’ya yapılacak olanı. Biliyordu arkadaşının şutör özelliğini! Biraz şutun sertliği biraz rakip savunmaya çarpan topu kalecinin dengesini bozması ama daha fazlası Immobile’nin reaksiyon ayarı! İkinci devre ilkinin tam tersi başladı. Bir süre temposu düşen Beşiktaş’a karşı alanı doğru kullanan Lugano’yu izledik. O anlarda Beşiktaş tribünleri de eğlencenin tonununu yükseltince yayını yöneten arkadaş biraz da spikerin anlatısına bağlı olarak sık sık maçı bırakıp tribün temaşasından bölümler göstermeye başladı bizlere.
Rafa farkı
İşte o anların birinde spiker Immobile’nin rakip savunma arkasına yaptığı iki koşuyu golün habercisi olarak müjdeliyordu ki, tam tersi oldu! Savunma arkasına sarkan Lugano beraberliği buldu. Neyse ki, kısa süre sonra Gedson maç boyunca rakip savunmacılara yakın oynayan ancak bu kez kanada açılan Semih’e gönderdi topu. Semih, Rafa, Gedson üçgenindeki top işleyişini Rafa pas, Gedson son vuruşla süsleyip Beşiktaş’ı maça geri aldılar. Derken ‘‘Futbol topu bu adamlar için icat edildi’’ denilecek futbolculardan olan Rafa Silva çıktı sahneye ve maçın başından bu yana yaptıklarını golle tamamlayıp maçı bitirdi. Ardından yaşananlar ise sadece filmin sonundaki yazıların yukarıdan aşağıya akışından ibaretti. Yazan ve yöneten: Giovanni Van Bronckhorst
Cem Dizdar/ Fanatik